Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2012

Το Ειρηνοδικείο Μετσόβου με απόφασή του δικαίωσε ακόμη ένα υπερχρεωμένο Μέλος του Ινστιτούτου Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου, διαγράφοντας το 66,25% των συνολικών οφειλών.-



 

                                                                                    Ιωάννινα 15-10-2012
                                     ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το Ειρηνοδικείο Μετσόβου με απόφασή του  δικαίωσε ακόμη ένα υπερχρεωμένο Μέλος του Ινστιτούτου Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου, διαγράφοντας  το 66,25% των συνολικών οφειλών.-

Με την υπ’ αριθμ. 1/2012 απόφαση του Ειρηνοδικείου Μετσόβου δικαιώθηκε ένα ακόμη μέλος του Ινστιτούτου Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου, το οποίο προσέφυγε στις ρυθμίσεις του Ν. 3869/2010 για τα υπερχρεωμένα φυσικά πρόσωπα.
Με την παραπάνω απόφαση ρυθμίστηκαν οι οφειλές του αιτούντα-δανειολήπτη, ενώ διασώθηκε η κύρια κατοικία του κατά της οποίας είχε επισπεύσει πλειστηριασμό μια εκ των πιστωτριών τραπεζών. Τα υπόλοιπα χρέη του δανειολήπτη ρυθμίστηκαν σε μηνιαίες δόσεις, ενώ σημαντικό μέρος αυτών διαγράφηκε ολοσχερώς.
Συγκεκριμένα, από το σύνολο των οφειλών του αιτούντα-δανειολήπτη που ανέρχονταν στις 225.913,28 Ευρώ διαγράφηκε μέρος από αυτές, που ανέρχεται στο ποσό των 149,684 Ευρώ, ενώ η εναπομείνασα οφειλή των 76,229,76 Ευρώ ρυθμίστηκε σε μηνιαίες δόσεις για τους επόμενους 240 μήνες., ήτοι για τα χρέη του 260 ευρώ  τον μήνα για μια τετραετία, για δε τη διάσωση της κατοικίας του το ποσό των 332,03 ευρώ  το μήνα επί 192 μήνες με περίοδο χάριτος τεσσάρων ετών.  
Το συνολικό ποσό που διαγράφηκε λοιπόν αντιστοιχεί στο 66,25% των συνολικών οφειλών του δανειολήπτη.
Σημαντικό είναι να αναφέρουμε πως το Δικαστήριο έκρινε: ότι η εισοδηματική στενότητα, τα υψηλά επιτόκια στο χώρο της καταναλωτικής πίστης και οι επιθετικές πρακτικές προώθησης των πιστώσεων από τις Τράπεζες, αποτέλεσαν παράγοντες οι οποίοι σε συνδυασμό με την απουσία συμβουλευτικής υποστήριξης των καταναλωτών, συνέβαλαν ανενόχλητα στην αυξανόμενη υπερχρέωση των νοικοκυριών τα οποία υπέστησαν και υφίστανται τις αλυσιδωτά καταστροφικές συνέπειες της υπερχρέωσης αυτής.   

 Το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου , καλεί όλους τους δανειολήπτες να αισιοδοξούν και να ευελπιστούν και για την δική τους δικαίωση από τα Ειρηνοδικεία της Χώρας. και να είναι σίγουροι πως η Ελληνική Δικαιοσύνη στέκεται θεματοφύλακας των υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων.

Για σωστή ενημέρωση (δωρεάν ) για τον Νόμο 3869/2010 οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στο Ινστιτούτου Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου στα Γραφεία του Θ. Πασχίδη 52 Ιωάννινα, τηλ.2651065178, email: inpka.hp@gmail.com

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ






Το ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΗΠΕΙΡΟΥ θυμίζει τι πρέπει να προσέξετε και τι να αποφύγετε, σχετικά με την προμήθεια του πετρελαίου θέρμανσης :

1. Ετοιμάστε τον καυστήρα και τα σώματα
Πριν ανάψετε τον καυστήρα σας θα πρέπει να τον καθαρίσετε και να τον ρυθμίσετε,  ώστε να είναι πιο αποδοτικός και λιγότερο ρυπογόνος. Ο τεχνικός πρέπει να σας δώσει μία βεβαίωση συντήρησης. Επίσης κάντε εξαερισμό σε όλα τα σώματα για καλύτερη απόδοση.

2. Παραγγελία
Για να αποφευχθούν οι άσχημες επιλογές κατά τη διάρκεια της παραγγελίας και παραλαβής πετρελαίου, μερικές απλές συμβουλές μπορεί να αποδειχθούν χρήσιμες. Σημειώστε τις.
·         Πριν παραγγείλετε πετρέλαιο, ρωτήστε σε περισσότερες από μία εταιρίες για την τιμή διάθεσης. Για όσους δεν το γνωρίζουν, η τιμή πετρελαίου έχει απελευθερωθεί και λόγω της εξίσωσης της τιμής  με την τιμή του  πετρέλαίου  κίνησης  θα είναι ακριβότερο κατά 40% εν σχέσει με την περσινή τιμή, συνεπώς ψάχνοντας ίσως πετύχετε καλύτερη τιμή από αυτήν του προμηθευτή σας.
·         Προσέξτε όμως τις «περίεργα» χαμηλές τιμές. Σε αυτή την περίπτωση, μη σπεύσετε να αγοράσετε εξαιτίας της χαμηλής τιμής. Σκεφθείτε ότι το προσφερόμενο σε τιμή ευκαιρίας πετρέλαιο ίσως να είναι νοθευμένο. Για να διαπιστώσετε την ποιότητα του πετρελαίου (αν είναι νοθευμένο ή όχι), πολύ λίγα πράγματα μπορείτε να κάνετε. Προσέξτε τουλάχιστον το χρώμα του, το οποίο πρέπει να είναι κοκκινωπό. Αν είναι διαφορετικό, π.χ. πράσινο, κάτι δεν πάει καλά.
·         Φροντίστε να προμηθευτείτε τουλάχιστον 1.000 λίτρα πετρέλαιο, γιατί για παρόμοιες ποσότητες ορισμένες εταιρίες προσφέρουν ευκαιρίες. Συνεπώς, ένας τόνος μπορεί να στοιχίσει λιγότερο από την αγορά 800 λίτρων, για παράδειγμα, αν ψάξετε λίγο περισσότερο.

3. Παραλαβή
Στο στάδιο της παραλαβής σημειώνονται τα περισσότερα παράπονα, αλλά και οι πιο πολλές «παρασπονδίες». Υπάρχουν όμως λύσεις για να μη βρεθείτε να έχετε πληρώσει τα ίδια χρήματα για μικρότερη ποσότητα από αυτή που αναγράφεται στην παραγγελία.
·         Φροντίστε να έχετε ογκομετρήσει τη δεξαμενή, ώστε να γνωρίζετε πόσα λίτρα χωράει σε κάθε εκατοστό ύψους. Αυτό βρίσκεται πολλαπλασιάζοντας το μήκος επί το πλάτος και διαιρώντας δια 1.000. Όταν έρθει το βυτίο, πάρτε το τιμολόγιο και το δελτίο αποστολής και, μαζί με τον οδηγό του βυτίου, μετρήστε το ύψος του πετρελαίου, για να μην υπάρχουν διχογνωμίες. Σημειώστε το στην ειδική θέση που έχει το τιμολόγιο.
·         Όταν τελειώσει η παροχή πετρελαίου από το βυτίο στη δεξαμενή, περιμένετε 3-5 λεπτά τουλάχιστον, για να «ηρεμήσει» το πετρέλαιο μέσα στη δεξαμενή. Μετά μετρήστε ξανά το ύψος του πετρελαίου και σημειώστε το στην αντίστοιχη θέση, προκειμένου να βρείτε την ποσότητα που διοχετεύθηκε.
·         Η ποσότητα του πετρελαίου θα σταματήσει 1 με 2 εκατοστά από εκεί που θα έπρεπε να σταματήσει, επειδή οι δεξαμενές μετά την παραλαβή πετρελαίου παρουσιάζουν μια μικρή διόγκωση (ακριβώς 1-2 εκατοστά).
Αυτές οι κινήσεις (συνοπτικά) είναι ιδιαίτερα χρήσιμες. Αν παρ’ όλα αυτά έχετε βάσιμες ενδείξεις ότι σας… έκλεψαν, τότε υπογράψτε με επιφύλαξη και μετά τηλεφωνήστε μας.
Σημείωση: Ορισμένοι διανομείς διαθέτουν το πετρέλαιο από σφραγισμένα διαμερίσματα του βυτιοφόρου, με οπτική ένδειξη της πλήρους παράδοσης.



 

17 χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για να μην…
«σας αλλάζουν τα πετρέλαια!»

Οι ελλειμματικές παραδόσεις είναι απλά μαθηματικά:
1.       Η στάθμη του πετρελαίου της δεξαμενής δεν μετριέται πριν και μετά την παράδοση.
2.       Κατά τη μέτρηση, με διάφορους τρόπους εμφανίζεται λιγότερη η ποσότητα του πετρελαίου.
3.       Μέτρηση ακριβώς αμέσως μετά την παράδοση δείχνει μεγαλύτερη την ποσότητα του πετρελαίου από όση είναι πραγματικά.
4.       Γίνονται λανθασμένες μετρήσεις των διαστάσεων της δεξαμενής.
5.       Χρησιμοποιείται λάθος βέργα μέτρησης.
6.       Ο μετρητής της δεξαμενής δίνει λανθασμένες ενδείξεις.
7.       Γίνονται επεμβάσεις στο μετρητή του βυτιοφόρου.
8.       Η μάνικα δεν είναι άδεια στο τέλος της παράδοσης.
9.       Μετά τον καθαρισμό της δεξαμενής, επιστρέφεται λιγότερο πετρέλαιο.

Το πώς θα τις αποφύγετε δεν είναι επιστήμη:
10.   Φροντίζετε να γνωρίζετε πάντα τι στάθμη έχει το πετρέλαιο της δεξαμενής σας, πριν και μετά την παράδοση.
11.   Επειδή στην προσμέτρηση μπορεί με διάφορους τρόπους να εμφανιστεί λιγότερη η ποσότητα του πετρελαίου, να κάνετε οι ίδιοι τη μέτρηση και να γράφετε το αποτέλεσμά της παρουσία του μεταφορέα. Είναι κατοχυρωμένο δικαίωμά σας ως καταναλωτή.
12.   Να κάνετε οι ίδιοι και την επιμέτρηση, αφού αφήσετε να περάσουν τουλάχιστον 3-5 λεπτά από το τέλος της παράδοσης.
13.   Να γνωρίζετε εκ των προτέρων τις ακριβείς διαστάσεις της δεξαμενής σας.
14.   Κατά την παράδοση, να χρησιμοποιείτε τη δική σας, σωστά διαγραμμισμένη και, κατά  προτίμηση, μεταλλική βέργα.
15.   Είναι ασφαλέστερο να βασίζεστε στις μετρήσεις της βέργας παρά στο μετρητή του βυτιοφόρου ή της δεξαμενής, ή σε άλλα όργανα που συχνά δίνουν λανθασμένες ενδείξεις.
16.   Να ελέγχετε ότι η μάνικα είναι πράγματι άδεια στο τέλος της παράδοσης.
17.   Προσέχετε, μετά τον καθαρισμό της δεξαμενής, να σας επιστρέφεται ακριβώς η ποσότητα πετρελαίου που περιείχε.


Για περισσότερες πληροφορίες η παράπονα στα Γραφεία μας Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπέιρου Θ.Πασχίδη 52 Ιωάννινα,τηλ.2651065178  και e.mail.: inpka.hp@gmail.com.-



«Τα τρόφιμα περιορισμένης διατηρησιμότητας δεν είναι για τα σκουπίδια»

Οι παρανοήσεις και η ελλιπής πληροφόρηση γύρω από τις ημερομηνίες λήξης των προϊόντων υπολογίζεται ότι οφείλεται σε ποσοστό 20% ο μεγάλος όγκος τροφίμων, που καταλήγουν κάθε χρόνο στα σκουπίδια στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως τόνισε ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), Νίκος Τσεμπερλίδης, με αφορμή την έναρξη διάθεσης τροφίμων περασμένης διατηρησιμότητας και στα ελληνικά σούπερ μάρκετ.

«Κάθε χρόνο πετάγονται 90 εκατομμύρια τόνοι τροφίμων στην ΕΕ. Για τη σπατάλη αυτή ευθύνονται κατά 43% τα νοικοκυριά -λόγω αγοράς υπερβολικής ποσότητας τροφίμων, αλλά και της παρανόησης των σχετικών με τις ημερομηνίες λήξης- κατά 39% η μεταποιητική βιομηχανία και κατά 14% ο κλάδος μαζικής εστίασης», σημείωσε, υπενθυμίζοντας τα ευρήματα πανευρωπαϊκής μελέτης (Οκτώβριος 2010-Φεβρουάριος 2012). Μάλιστα, η πρόβλεψη ήταν ότι, αν δεν αλλάξει κάτι, οι ποσότητες αυτές θα φτάσουν τα 120 εκατ. τόνους μέχρι το 2020. Κατά τον ίδιο, βάσει παλαιότερων στοιχείων του Ευρωβαρομέτρου (2006), στην Ελλάδα πετάγονται κάθε χρόνο στα σκουπίδια 488.000 τόνοι τροφίμων.

Συνολικά 9 στους 10 Έλληνες αγοράζουν τρόφιμα με βάση την ημερομηνία λήξης
Σήμερα, πάνω από εννέα στους 10 Έλληνες καταναλωτές θεωρούν ότι η ημερομηνία λήξης είναι πολύ σημαντική, προκειμένου να επιλέξουν ένα τρόφιμο, βάσει των αποτελεσμάτων πανελλαδικής έρευνας, που εκπόνησε το ΚΕΠΚΑ σε δείγμα 1.556 καταναλωτών, τον Σεπτέμβριο του 2012.

Ωστόσο, οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν ότι βάσει κοινοτικής οδηγίας, όλα τα τρόφιμα -πέραν των ευπαθών- περιλαμβάνουν, στη σήμανσή τους, την ημερομηνία ελάχιστης διατηρησιμότητας: «ανάλωση κατά προτίμηση πριν από…».

«Το "κατά προτίμηση" είναι αμφίβολο αν γίνεται κατανοητό από τους καταναλωτές, με αποτέλεσμα πλήρως κατάλληλα για κατανάλωση τρόφιμα να οδηγούνται στα σκουπίδια», τόνισε στη διάρκεια σημερινής συνέντευξης Τύπου, ο κ. Τσεμπερλίδης.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιων τροφίμων, που δεν αλλοιώνονται εύκολα είναι το μέλι, ο καφές και το τσάι, ενώ άλλα (πχ, ζυμαρικά ή όσπρια) μπορεί να συντηρηθούν για μεγαλύτερο διάστημα από αυτό που αναφέρει η ένδειξη «ανάλωση κατά προτίμηση», αν συντηρηθούν σωστά (πχ, ψύξη, κατάψυξη, ξηρό και στεγνό περιβάλλον κ.λπ.).

Η τελική ημερομηνία κατανάλωσης («ημερομηνία λήξης») πρέπει να αναγράφεται μόνο στα τρόφιμα, που είναι μικροβιολογικώς εξαιρετικά αλλοιώσιμα, όπως υπογραμμίστηκε στη συνέντευξη Τύπου, με αφορμή την έναρξη -από σήμερα- της διάθεσης των τροφίμων περασμένης διατηρησιμότητας, μέχρι και στο 1/3 της αρχικής τους τιμής.

Απαραίτητη η σύγκριση τιμών, κόντρα στις προσφορές-«μαϊμούδες»
Η γενική γραμματέας του ΚΕΠΚΑ, Ευαγγελία Κεκελέκη, συνέστησε, πάντως, στους καταναλωτές να κάνουν προσεκτική έρευνα αγοράς και σε αυτή την περίπτωση, προσέχοντας τις προσφορές-«μαϊμού». Τόνισε ότι πρέπει να συγκρίνουν την τιμή των τροφίμων περιορισμένης διατηρησιμότητας -και άρα μειωμένου κόστους για τον καταναλωτή- με εκείνη των ίδιων προϊόντων, που βρίσκονται κανονικά στο ράφι, ώστε να αξιολογούν αν η προσφορά όντως τους συμφέρει.

Βάσει του κειμένου της σχετικής αγορανομικής διάταξης, ο χρόνος διάθεσης αυτών των προϊόντων, δεν μπορεί να υπερβαίνει κατά περίπτωση:
-Τη μία εβδομάδα, στην περίπτωση προϊόντων, των οποίων η ελάχιστη διατηρησιμότητα δηλώνεται με την αναγραφή ημέρας και μήνα.

-Τον ένα μήνα, όταν η ελάχιστη διατηρησιμότητα δηλώνεται με την αναγραφή μήνα και έτους.

-Τους τρεις μήνες, όταν η ελάχιστη διατηρησιμότητα δηλώνεται με την αναγραφή μόνο του έτους.
Επιμέλεια: Μυρτώ Τσάβαλου
Με πληροφορίες από το ΑΠΕ 
 http://www.zougla.gr/market/article/ta-trofima-periorismenis-diatirisimotitas-den-ine-gia-ta-skoupidia

Eurostat: Πρώτη η Ελλάδα στη λίστα ακρίβειας


Στα ύψη έχουν φτάσει οι τιμές βασικών προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ, καθώς τα καρτέλ της ακρίβειας δρουν ανεξέλεγκτα, την ώρα που τα ελληνικά νοικοκυριά βιώνουν έντονα την οικονομική κρίση.

Την τελευταία διετία έχουν σημειωθεί αυξήσεις έως και 27,6% σε βασικά προϊόντα στο καλάθι της νοικοκυράς, ενώ ο πληθωρισμός την ίδια περίοδο ήταν 5%, όπως αναφέρουν «Τα Νέα».

Χαρακτηριστικό της ακρίβειας στην Ελλάδα είναι αυτό που συμβαίνει με τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Η χώρα μας κατέχει την πρώτη θέση στη λίστα ακρίβειας της Eurostat για τα συγκεκριμένα είδη.

Ειδικά στην περίπτωση του γάλακτος, το Υπουργείο Ανάπτυξης από κοινού με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης εξετάζει το ενδεχόμενο να αυξηθεί η διάρκεια ζωής του φρέσκου από 5 σε 9 ημέρες. Κάτι τέτοιο θα έχει ως συνέπεια να μειωθεί το κόστος επιστροφών που έχουν οι γαλακτοβιομηχανίες και επομένως να μειωθεί η τιμή του.

Επιμέλεια: Φίλιππος Καραμέτος 

ΠΗΓΗ:  http://www.zougla.gr/market/article/eurostat-proti-i-elada-sti-lista-akrivias

Οδηγίες για πιο ασφαλή χρήση πιστωτικών καρτών


O Συνήγορος του Καταναλωτή συστήνει στα τραπεζικά ιδρύματα που έχουν εκδώσει κάρτες με τεχνολογία chip να ενημερώσουν τους πελάτες τους - χρήστες των καρτών για τις νέες δυνατότητες και το χρονικό διάστημα από το οποίο θα είναι πλήρως διαθέσιμες οι δυνατότητες αυτές και συστήνει και στα εμπορικά καταστήματα που κάνουν συναλλαγές με την αποδοχή καρτών, να δείχνουν ιδιαίτερη επιμέλεια στην επιβεβαίωση της ταυτότητας του πελάτη- χρήστη της κάρτας.

Επίσης, με ανακοίνωσή του ο Συνήγορος του Καταναλωτή επισημαίνει στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να τηρούν απαρέγκλιτα τους κανόνες φύλαξης των καρτών τους, αποτρέποντας πιθανές κακόβουλες χρεώσεις από μη νόμιμους κατόχους, δεδομένου ότι δεν έχουν ακόμη εναρμονιστεί πλήρως με τη συγκεκριμένη τεχνολογία όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς (καταστήματα και τράπεζες).

Για την ασφαλέστερη χρήση των καρτών για αγορές μέσω διαδικτύου, έχουν αναπτυχθεί ασφαλιστικές δικλείδες όπως οι κωδικοί Verified by Visa και MasterCard SecureCode, που διασφαλίζουν τη χρήση της κάρτας από τον νόμιμο κάτοχο.

Οι κάτοχοι των καρτών θα πρέπει να απευθυνθούν στα τραπεζικά ιδρύματα- εκδότες των καρτών τους για να ενημερωθούν για τις παραπάνω υπηρεσίες ασφαλείας.

Για τους λόγους αυτούς, ο Συνήγορος του Καταναλωτή Ευάγγελος Ζερβέας, αξιολογεί ως θετικά οποιαδήποτε μέτρα λαμβάνονται για την προστασία των καταναλωτών και τη διασφάλιση των συναλλαγών.

Πηγή: ΑΠΕ http://www.zougla.gr/market/article/odigies-gia-pio-asfali-xrisi-pistotikon-karton


Ανακλήσεις αυτοκινήτων FORD

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Δελτίο τύπου της 12-10-2012, σχετικά με ανακλήσεις αυτοκινήτων FORD
Συνημμένα:
Λήψη αυτού το αρχείου (sitefile-10728.pdf)Δελτίο Τύπου της 12-10-2012[ ]49 Kb

Χρηματικά πρόστιμα σε οκτώ εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών για παραβιάσεις του ν. 3758/2009.

 
 ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
 
Δελτίο Τύπου της 11-10-2012 με θέμα:  Χρηματικά πρόστιμα σε οκτώ εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών για παραβιάσεις του ν. 3758/2009.
Συνημμένα:
Λήψη αυτού το αρχείου (Χρηματικά πρόστιμα σε οκτώ εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών..pdf)Χρηματικά πρόστιμα σε οκτώ εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών..pdf[ ]246 Kb

Ανάκληση γυάλινου βάζου



Σύντομη Περιγραφή:
Ανάκληση γυάλινου βάζου
Δείτε το επισυναπτόμενο αρχείο για περισσότερες λεπτομέρειες.

Αρχείο 1:
Δημοσιεύτηκε: 12/10/2012

Συνέχεια ενημέρωση σχετικά με περιστατικά οξείας δηλητηρίασης από μεθανόλη στην Τσεχία λόγω κατανάλωσης αλκοολούχων ποτών.



Σύντομη Περιγραφή:
Συνέχεια ενημέρωση σχετικά με περιστατικά οξείας δηλητηρίασης από μεθανόλη στην Τσεχία λόγω κατανάλωσης αλκοολούχων ποτών.
Δείτε το επισυναπτόμενο αρχείο για περισσότερες λεπτομέρειες:

Αρχείο 1:
Δημοσιεύτηκε: 10/10/2012