Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2012

ΚΟΥΡΕΜΑ 250.000 ΕΥΡΩ ΣΕ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ


Η ευχάριστη είδηση, μας έρχεται από το Ειρηνοδικείο Ηρακλείου Κρήτης , το οποίο με την υπαρ.710/2011 απόφασή του, έδωσε χαρά και οικονομικό διέξοδο σε άνεργη δανειολήπτρια από το Ηράκλειο, με την τόσο σημαντική διαγραφή "κούρεμα" του χρέους της, κατά 250.000 Ευρώ , και διάσωση της πρώτης κατοικίας της.
Αναλυτικά
Η εν λόγω δανειολήπτρια από το Ηράκλειο, είναι 30 ετών άνεργη από το 2009, χωρίς εισόδημα, είχε χρέη σε τρεις Τράπεζες και σε οκτώ δάνεια (καταναλωτικά, στεγαστικά και επαγγελματικά) συνολικού ποσού χρέους 318.766,94 και με περιουσιακά στοιχεία μία δυόροφη κατοικία και ένα Ι.Χ octavia 1595 cc ¨έτος κυκλοφορίας 2006.Με την τόσο σημαντική απόφαση του Ειρηνοδικείου Ηρακλείου ,της 'εγινε "κούρεμα " κατά 250.000 Ευρώ για το χρέος 318.766,94 Ευρώ και καλείται να πληρώσει σε βάθος 15 ετίας, το ποσό των 68.766,94 Ευρώ σε 180 μηνιαίες δόσεις.
Η επιτυχία αυτή , της δανειολήπτριας ,οφείλετε αφενός στην συνδρομή και στην καθοδήγηση της ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης στην εξωδικαστική διαδικασία, στην ίδια την δανειολήπτρια, η οποία τήρησε με ευλάβεια και εντιμότητα, τα βήματα της Νομοθεσίας(Ν.3869/2010) και τις συμβουλές της ΄Ενωσης, αλλά και στον επαγγελματία δικηγόρο΄Ηρακλείου, που την συνέδραμε δικαστικά κ.Λιανάκη Εμμανουήλ.
Η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, νοιώθει για μια ακόμα φορά δικαιωμένη, από την απόφαση "Βόμβα" του Ειρηνοδικείου Ηρακλείου και καλεί τους καταναλωτές της Κρήτης, να τολμήσουν να χρησιμοποιήσουν τον Νόμο 3869/2010, "για υπερχρεωμένα φυσικά πρόσωπα και επαγγελματίες" Στην Οικονομική κρίση που μαστίζει τον κάθε καταναλωτή, θεωρείται σημαντικό εργαλείο ο Νόμος, καθώς οι περισσότερες Τράπεζες εξακολουθούν να πουλούν όχι μόνο χρήμα, αλλά και ύφος κυριαρχίας στην αγορά, με το να αυθαιρετούν , να πιέζουν και να καταπιέζουν τον κάθε δανειολήπτη δημιουργώντας του αρνητική ψυχολογία, με προτάσεις ρύθμισης των οφειλών κατά το δικό τους δοκούν και όχι σύμφωνα με την αδυναμία των δανειοληπτών.
Τέλος η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καλεί τις Τράπεζες να αναλογιστούν τις κρίσιμες ώρες που βιώνουν οι δανειολήπτες και πελάτες τους και να αλλάξουν διαχειριστική πολιτική, συμφέρει αμφότερους ,και δανειολήπτες αλλά και Τράπεζες.

Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

Ιωάννα Μελάκη

Xειμερινές εκπτώσεις.!



Ιωάννινα  10-1-2012                                        ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ      1              
                                                
Xειμερινές  εκπτώσεις

Η έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων φέτος στα εμπορικά καταστήματα αρχίζει από την  16  Ιανουαρίου , με καταλυτική ημερομηνία την 29η Φεβρουαρίου.. Σε αυτό το διάστημα, η πλειονότητα του καταναλωτικού κοινού θα σπεύσει να επωφεληθεί των χαμηλών τιμών των προϊόντων, υποπίπτοντας όμως σε μια σειρά λαθών που ουσιαστικά θα έχει ως αποτέλεσμα την μελλοντική τους οικονομική επιβάρυνση. Συνεπώς οι καταναλωτές, οφείλουν να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί τόσο πριν όσο και κατά την διάρκεια των αγορών τους.
Το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου λοιπόν εφιστά την προσοχή στο καταναλωτικό κοινό στα ακόλουθα:
•    Το προϊόν στο οποίο ισχύει η έκπτωση, πρέπει υποχρεωτικά να συνοδεύεται από πινακίδα στην οποία θα αναγράφονται:
    Η αρχική τιμή του προϊόντος
    Η τελική τιμή του προϊόντος.
    Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι.  Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «20% έκπτωση»
•    Σύνηθες φαινόμενο μερικών εμπόρων, ευτυχώς όχι όλων, είναι:
o    Η αναγραφή τιμής προϊόντων υψηλότερης της πραγματικής.
o    Η διάθεση στην κατανάλωση ειδών β’ διαλογής, τα οποία έχουν αγοραστεί για αυτόν τον σκοπό.
Το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου συμβουλεύει τους καταναλωτές:
Καταγράψτε τις ανάγκες σας : Πριν βγείτε στην αγορά θα πρέπει να έχετε αξιολογήσει και καταγράψει τις ανάγκες σας. Δίχως ανάλογη προετοιμασία, το πιθανότερο είναι να αγοράσετε κάτι το οποίο μάλλον περιττό θα κριθεί παρά ουσιαστικά χρήσιμο και αναγκαίο. Μη  πέσετε  θύματα  της  υπερκατανάλωσης.
•    Να αντιμετωπίζετε με επιφυλακτικότητα τις μεγάλες εκπτώσεις : Εξετάστε την ποιότητα και την τιμή των προϊόντων και να κάνετε πάντα σύγκριση τιμών ιδίων προϊόντων από κατάστημα σε κατάστημα πριν προβείτε στην επιθυμητή αγορά.
•    Την τιμή που είχε ένα προϊόν πριν την έκπτωση την ξέρει μόνον ο καταστηματάρχης και ο μόνος που μπορεί να την ελέγξει είναι ο καταναλωτής που την είχε καταγράψει.
•    Εάν διαπιστώσουμε ότι σε κάποιο προϊόν που είχαμε επισημάνει την τιμή του πριν τις εκπτώσεις, ο πωλητής γράφει άλλη τιμή για να παρουσιάσει μεγαλύτερη έκπτωση, του το λέμε, για να μην έχει την εντύπωση ότι αποδίδουν τέτοιου είδους τεχνάσματα που προσβάλουν εκτός από τον ίδιο όλη την τοπική αγορά.
Η ριζική αλλαγή στα είδη της βιτρίνας μετά την έναρξη των εκπτώσεων θεωρείται ύποπτη.
•    Μην αγοράζετε προϊόντα επειδή είναι φθηνά : Τέτοια λογική μπορεί να αποβεί μοιραία για την υποτιθέμενη σωστή διαχείριση χρήματος που θέλουμε να κάνουμε. Τα προϊόντα θα είναι περιττά όσο φθηνά και αν είναι.
•    Προτιμάτε εποχιακά είδη : Κατά την περίοδο των εκπτώσεων, μπορείτε να επωφεληθείτε κυρίως από εποχιακά είδη (ένδυσης – υπόδησης), τα οποία θα τα βρείτε φθηνότερα παρά από είδη οικιακής χρήσεως, ηλεκτρονικές συσκευές, εξοπλισμό, έπιπλα. Οι τιμές αυτών των προϊόντων αυξομειώνονται καθ’ όλη την διάρκεια τους έτους. Έτσι μπορείτε να πετύχετε μια συμφέρουσα τιμή στα ανάλογα προϊόντα σε όλη την διάρκεια του χρόνου και όχι απαραίτητα σε περίοδο εκπτώσεων.
•    Πιστωτικές Κάρτες : Ειδικά την περίοδο των εκπτώσεων οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα φειδωλοί στην χρήση πιστωτικών καρτών, αφού η υπερχρέωση πλέον αυτών των καρτών αποτελεί την μεγαλύτερη πληγή για τα περισσότερα νοικοκυριά. Προσοχή λοιπόν στην υπερχρέωση των πιστωτικών καρτών. Ελέγχουμε το ποσόν που μας χρεώνουν στο κατάστημα και στον αναλυτικό λογαριασμό της τράπεζας.- H τιμή των προϊόντων δεν πρέπει να αυξάνεται αν πληρωθεί με πιστωτική κάρτα.
    
Η περίοδος των εκπτώσεων αποτελεί ευκαιρία για τους καταναλωτές να αγοράσουν σε χαμηλότερες τιμές κανονικά και όχι ελαττωματικά προϊόντα. Οι συνήθεις δικαιολογίες μερικών εμπόρων: «σε περιόδους εκπτώσεων αλλαγές προϊόντων και επιστροφές χρημάτων δεν γίνονται», δεν ισχύουν στην περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος. . Αν  οι  έμποροι  θέλουν  να  πωλήσουν  ελαττωματικά  προϊόντα  πρέπει  να  το  επισημαίνουν  εγγράφως  στους  καταναλωτές  και  να  κατεβάζουν  ακόμα  παρακάτω  τις  τιμές  με  την  επισήμανση  ότι  αυτά  τα  προϊόντα  δεν  επιστρέφονται .

•    Δεύτερη γνώμη: Πηγαίνοντας να αγοράσετε κάποιο προϊόν, θα μπορούσατε να εμπιστευθείτε την γνώμη ενός δεύτερου ατόμου. Τις περισσότερες φορές η αυξημένη μας επιθυμία κατανάλωσης και εξοικονόμησης χρήματος, μας καθιστά άκαμπτους να αποφασίσουμε εάν ένα προϊόν είναι καλό και ταιριάζει στις ανάγκες μας. Η ήρεμη γνώμη του άλλου ατόμου, θα μας βοηθήσει να αποφασίσουμε και να αξιολογήσουμε τις ουσιαστικές μας ανάγκες.
•    Απόδειξη: Μην ξεχνάτε ποτέ να ζητάτε την απόδειξη που συνοδεύει τις αγορές σας, όχι μόνον γιατί την απαιτεί ο νόμος, αλλά και θα χρειασθεί για τυχόν αλλαγή του προϊόντος.. Το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για τις αγορές μας βαραίνει πρωτίστως εμάς τους ίδιους.
•    Εγγύηση: Επίσης μη ξεχνάτε την εγγύηση  και τις οδηγίες χρήσης που μπορεί να συνοδεύουν το προϊόν και να είναι στην ελληνική γλώσσα.
•    Προσφορές: Στις προσφορές πρέπει να υπάρχει ανηρτημένη πινακίδα που να ενημερώνει ότι γίνονται προσφορές. Επίσης το προϊόν πρέπει να έχει δύο τιμές αρχική και η τιμή προφοράς (όχι σε  ποσοστό έκπτωσης ).Προσοχή !!!!  Στις προσφορές συνήθως αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, εάν μετανιώσουμε δεν έχουμε δυνατότητα αλλαγής.
Να θυμόμαστε πάντα ότι η βιασύνη και η νοοτροπία του να προλάβουμε πριν εξαντληθούν τα προϊόντα, δεν αποτελεί τον καλύτερο τρόπο συμπεριφοράς την περίοδο των εκπτώσεων. Ιδιαίτερα να προσέχουμε οι αγορές μας να μην γίνονται σε ώρες αιχμής των καταστημάτων, γιατί ελλοχεύει ο κίνδυνος κλοπής προσωπικών μας ειδών. Έτσι αντί να επωφεληθούμε των προσφορών, θα επωφεληθούν οι επιτήδειοι «εραστές» του χρήματος ζημιώνοντας φυσικά την τσέπη μας.
-Εξασφαλίστε τα  οικονομικά  σας  συμφέροντα αγοράζοντας  ποιοτικά  προϊόντα με  όλες  τις  από  τον  νόμο  απαιτούμενες  ενδείξεις  και μη ξεχνάτε το τρίπτυχο:
                                               Ελέγχω- Συγκρίνω- Επιλέγω
                                          Ποιότητα και τιμή των προϊόντων

-Για  τυχόν  παρατυπίες  κατά  την  διάρκεια  των αγορών  σας  στην  περίοδο  των  εκπτώσεων  μη  διστάσετε  να  επικοινωνείτε  με  το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου  στο τηλ. 2651065178 η 6946290582.-


Ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Προστασίας Καταναλωτών Ηπείρου κ. Χριστόδουλος Πάντος, καλεί τους φίλους καταναλωτές να  προτιμούν τα ντόπια καταστήματα, διότι έτσι ενισχύουν την τοπική οικονομία και αυξάνουν τις θέσεις εργασίας.